HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Grízes vagy darás tészta, esetleg darametélt

2009.10.21. 20:47 :: kikocs

Sok nevű étel. Gyerekkoromban meg voltam róla győződve, hogy ez darázstészta. Bár nem jöttem rá, hogy mitől darázs, és már komoly felnőtt voltam, legalábbis annak képzeltem magam, mikor először vettem grízt, és kiderült, hogy a polgári neve ennek a dolognak búzadara. Ettől megvilágosodtam, hogy amitől darázs, az darás, mivel ami rajta van az gríz, vagyis búzadara. A mi háztartásunkban ugyanis csak tejbegríz volt, nem tejbedara. A dara az a kiscsibéknek ment, és kukoricából volt. És a grízből sem fogyott sok, valahogy sosem kellett venni.

Nos ennyi történelmet meg sem érdemel ez a rendkívül egyszerű tésztaétel, de azért mégis belemegyek még jobban, mert még felnőttebb felnőtt voltam, mire csináltam. Mivel otthon anyukám sosem főzött darázstésztát, azt hittem, rettenetesen bonyolult étel. Aztán kaptam egy szakácskönyvet anyósom anyósától (nagyon szeretem, mert hagyományos hozzávalókból hagyományos ételek vannak benne, Verő Juli: Hónapok, napok, ételek a címe), és ott ráleltem A TITOKRA.

Szóval 1-2 evőkanál olajon egy csipet sóval meg kell pirítani 10 dkg búzadarát, és másfél deci FORRÁSBAN LEVŐ, de legalábbis egy perce még forrásban levő vízzel felönteni, úgy, hogy ne égessük meg közben a felcsapó gőzzel a kezünket. (pl edényfogó kesztyűt kell húzni rá) Villámgyorsan megkeverni, elzárni, és 5-7 percig fedővel lefedve hagyni. Utána összekeverni a sós vízben kifőtt tésztával. Negyed kiló száraztésztához való a fenti mennyiség. Porcukorral, lekvárral, befőttel, savanyúsággal lehet enni, kinek mi az ízlése. Nálunk cukrostészta néven fut jelenleg...

Ugye, hogy milyen egyszerű? Ráadásul olcsó, gyors, és csak egy gyereket ismerek, aki nem szereti, de az nem eszik mást, csak milánóit meg parízeres kenyeret. Még a palacsintát is utálja.

Szólj hozzá!

Címkék: tészta főétel gyerekmenü szoptatásbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr181466293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása