HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Virslis vagy darált húsos rakott tészta

2009.07.14. 22:11 :: kikocs

Ez nem "annyira" rémesen egyszerű kaja, de azért mégis, meg szeretik a gyerekek, és apa is szívesen eszi. Gizu variációjához illik is, nekik biztos be fog jönni :)

Először is felteszem a sós vizet a tésztához forrni, és mikor felforrt, igyekszem nem elfelejteni beletenni a tésztát, majd a végén ugye kivenni... Vagy előveszem a megmaradt tésztát, amit ugye már tejfölöstésztának halálra untak, azt szoktam ugyanis előkapni mindig, ha nincs idő semmire. Elég gyakran eszünk tejfölös meg mákos tésztát :) Ideális hozzá az orsó, penne, könyöktészta, ilyesmik. A lányom szerint az orsótésztát egyszer véletlen lenyelte egyben, megfulladt tőle, megakadt a torkán, és azóta olyan neki a nyaka. A gégéjéről beszélünk :) Erről nem tudom lebeszélni, már nem is akarom. A boltban mindig elmondja a sztorit a környéken levőknek, mikor veszünk.

Szóval, az eredeti recept szerint felkarikázom a két-három pár virslit, egy tálban egy nagy pohár tejfölt összekeverek 1-2 tojással és vegetával (én sóval és Ízes Múlt fűszerkeverékkel, mert abban nincs adalékanyag, csak fűszerek és szárított zöldség ), majd a tészta felét kicsit olajos, vagy kivajazott tűzálló tálba terítem, rá a virslit, a maradék tésztát, az egészet leönteni a fűszeres tejföllel, tetejére kis sajtot, és mehet a forró sütőbe egy jó fél órára. A tészta megszívja magát a fűszeres tejföllel, a tojás pedig összeragasztja a tésztákat, így nem hullik szét.

Amit én módosítottam, és ezzel bonyolítottam a recepten, mert ugye olyan vagyok, hogy nem virslivel csinálom, hanem darált hússal. Mert a virsli nálunk önálló étel szokott lenni, és heti egyszer-kétszer biztos van reggelire vagy vacsira, és én őszintén már nem annyira szeretem :) Szóval ehelyett kevés olajon megdinsztelek darált húst egy kis sóval, hogy teljesen darabokra, pörgősre hulljon, és ezt teszem a két réteg tészta közé. Ennyi a különbség, kicsit több munka. Bármilyen darált hús jó hozzá.

A hozzávalók a mi tésztazabáló nagycsaládunknak (mindenki viszonyítsa a száraztészta mennyiséghez):

50dkg száraztészta, 40dkg darált hús, 2 tojás, egy nagy pohár tejföl fél-egy dl tejjel higítva, hogy folyós legyen, sajt a tetejére, vegeta (vagy egyéb fűszerek), só, ez utóbbiak ízlés szerint.

Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr861246624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása