HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Házi májkrém

2010.10.09. 14:01 :: kikocs

Szeretjük a májkrémet. A gyerekek csak szeretnék, mert annak ellenére, hogy szeretjük, emberi fogyasztásra alkalmatlannak találjuk a nagy többségét, így csak ritkán kapnak. Ha felfrissítem az információimat az összetevők tekintetében, akkor nagyon sokáig nem eszünk :)

Úgy általában elhatározásom, hogy távol tartjuk magunkat a felvágottaktól, de egyenlőre elég nehezen megy. Alternatíva kellene. Például szendvicskrémek. Mindig elhatározom, hogy keresek, és próbálgatok, de valamin megbukik. Vagy hozzávalóm van, vagy receptem, vagy időm. A három együtt ritkán :) És akkor szembejött velem maimoni házi májas receptje. És bolygóegyüttállás volt. És megcsináltam. És osztatlan sikert aratott. És persze máshogy csináltam másodszorra. Azt hiszem, főleg több fűszert tettem bele. És persze én nem vértelenítem a májat :)

Szóval az úgy volt, hogy két közepes fej vöröshagymát kevés olajon megdinszteltem, majd összevágott fél kiló csirkemájat dobtam rá. Meg három gerezd fokhagymát lereszelve, egy púpos kiskanál majorannát, és kevés borsot. És eszembe jutott, hogy bizony nekem két éve a barátnőm egy csomó különlegességet ajándékozott, többek között füst ízű sót, és azzal sóztam. Igen jó ötlet volt :) Közben héjában megfőztem 3 kisebb krumplit, és attól tartok, hogy a főzővízbe szánt só is véletlen a májban landolt, mert a végeredmény elég sós lett, de nem tett rosszat neki...

Szóval ezt így összefőztem, úgy, hogy essen szét a máj, és elzártam. Beletettem 5-7 dkg vajat kb, és 2dl tejfölt. Az eredeti recepttel nekem az volt a bajom, hogy az én erős ízekhez szokott nyelvemnek kevés volt a fűszer, és a gyári májasokhoz képest pedig erőteljes a máj íze. És én a májat úgy magában nem is szeretem. Szóval 3 kis főtt krumplit is beleraktam, és együtt összeturmixoltam az egészet botmixerrel. Másnapra sűrűbb lett, frissen kicsit folyósabb.

Következő alkalommal lehet, próbálok majd ilyeneket, hogy egy részébe kolbászt turmixolok - ilyen boltit ettem, és nagyon finom volt -, vagy több majorannát teszek, füstölt szalonnát pirítok bele... Illetve kipróbálom majd sertésmájból. Csak azt utólag szabad csak sózni. Azt hiszem, a lehetőséget tárháza elég bő.

Ami legjobban meglepett, az az ára. Hiszen nagy mennyiség, vagy 70dekányi májkrém jött létre, az ára pedig nem több 400-500ft-nál (mondjuk fagyasztott májból csináltam, nem frissből). Tehát, lényegesen olcsóbb, és kevésbé káros, mint a bóti cucc. És nem bonyolult elkészíteni :)

Szólj hozzá!

Címkék: máj szendvicskrém

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr852358135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása