HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Pite recept

2009.07.06. 14:10 :: kikocs

Ez a legtutibb pite recept, amit valaha életemben ettem. Pedig pitét nagyon sokat ettem, az egyik kedvenc sütim, de ez tényleg übereli mindet. Aki eszik belőle, mindenki kéri a receptjét. Egy teljesen egyszerű egyensúly tésztáról van szó pedig. (egyensúly tészta: liszt 1 egység, zsíradék fél egység, cukor negyed egység)

A hozzávalók:

50dkg liszt, 25dkg margarin, 12dkg cukor, fél sütőpor, 1 tojás és 3-4 kanál tejföl.  A lisztben elkeverem a sütőport, cukrot, összemorzsolom a margarinnal, majd beleütöm a tojást, azt is belemorzsolom, és annyi tejfölt teszek hozzá, hogy összeálljon egy nem túl kemény, nem túl lágy tésztává. Nem baj, ha kicsit ragacsos, ez elmúlik a pihentetés közben, ami min. fél óra, de egyátalán nem baj, ha több. Ez alatt az idő alatt elő lehet készíteni a tölteléket, ami bármi lehet. A pihenés után kettészedem a tésztát, jó vékonyra kell nyújtani, alsó lapot a tepsibe tenni - én a sütő saját tepsijét szoktam használni, mert a normál, 35x22-esben túl vastag lett a tésztája - rá a töltelék, aztán a felső lap, jól megböködve előmelegített sütőbe tenni. Ha szép sárgásbarna a teteje, kész. Nem merem írni, hogy hány fokon, és meddig. Mert nekem a Zanussi sütőmön 160 fok kellett, most meg a Whirpool 175-ön produkálja ugyanazt az eredményt, és ez csak két márka...

Én eddig almával  csináltam, lereszelve, kicsavarva nyersen teszem bele, ha nagyon savanyú az alma, fahéjat, kis cukrot szórok rá, ha nem,akkor csak fahéjat. Szezonjában meggyel is csináltam, ugyanúgy, mint az almásat, csak teszek rá cukrot mindenképpen, és idén próbáltam már rebarbarával is, az is fantasztikus finom volt. A rebarbarát is nyersen tettem bele, egy rétegben terítettem el a kb két centis hasábokra vágott levélszárat, szintén cukrozva, fahéjazva. Fontos, hogy jól megböködjük a felső lap tetejét villával, nem csak azért, hogy ne váljon el a tészta a tölteléktől, hanem így a gőzök is tudnak távozni, és nem áztatja el a gyümölcs leve a tésztát. Frissen is finom, de több napig eláll, másnap, harmadnap - ha marad belőle - talán még jobb!!!

Szándékomban áll kipróbálni majd túróval és mákkal is, ígérem beszámolok róla! :) 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr581229801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása