HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Szilvás lepény

2009.07.21. 15:07 :: TASIN

 

Ezt a sütit még kezdő háziasszonyként találtam egy szakácskönyvben, és azóta is rendszeresen készítem, mert nagyon könnyű, és szerintem finom is. A gyümölcsös sütik amúgy is a kedvenceim…
Én általában szilvából készítem, talán mert az eredeti recept ebből van, de végül is mindenféle gyümiből lehet, alma meggy, barack, cseresznye stb….mert ez is egyféle egyensúly tészta…
Ha majd nem lesz ilyen meleg, sütök és készítek fotót is!
 
 
Hozzávalók:
 
5 egész tojás
200 g porcukor
200 g margarin
200 g liszt
½ dl rum ( én általában egy rumaromát szoktam beletenni)
1 csomag vaníliás cukor
500 g magvaváló szilva, vagy másmilyen gyümölcs
Fahéjas porcukor
 
A cukrot habosra kikeverjük a vajjal, egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját, majd felváltva apránként a lisztet és a kemény habbá vert tojások fehérjét, végül a vaníliás cukrot és a rumot.
A tésztát kivajazott, kilisztezett tepsibe öntjük, tetejét dúsan megrakjuk megmosott, lecsurgatott, kimagozott, félbevágott szilvával.
Előmelegítet sütőben, közepes tűznél aranysárgára sütjük.
Ha kihűlt, kockaformára vágjuk és tetejét meghintjük fahéjas porcukorral.
 
Tipp:A Bourbon vaníliás cukrot én előszeretettel használom, mert abban őrölt vanília rúd van és ezért sokkal intenzívebb az aromája.
 

Szólj hozzá!

Címkék: szilva gyümölcs édesség lepény

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr261259022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása