HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Cukkini krémleves

2009.07.09. 19:56 :: kikocs

Nagyon érzékeny a gyerekem pocakja, így nem ehetek akármit. Sőt, szinte semmit nem ehetek, ha belegondolok, szoptatás mellett. A cukkini viszont határozottan szoptatásbarát zöldség, és nagyon szeretem is, valamint képes vagyok becsempészni úgy az ételekbe, hogy nem veszik észre a családtagjaim, hogy zöldség, és képesek megenni, és megdicsérni, hogy milyen finomat ettek. Ráadásul szezonja van. Mindenféle módon húsokkal szoktam összefőzni, majd alkalomadtán, ha csinálok, teszek olyan receptet is, de ma kipróbáltam a cukkinilevest, és teljesen oda vagyok tőle. Gyorsan le is írom, mit csináltam. (Vagyis úgy írom, mintha én csináltam volna, mert én csak diktáltam, vendégeim voltak, szintén gyerekesek, és keményen be lettek fogva :) ) Gyakorlatilag úgy csináltuk, mint a karalábé vagy karfiollevest, amik viszont nagy bánatomra abszolút tiltólistán vannak. Sebaj, majd jövőre!

Hozzávalók: 1 nagy cukkini, 1-2 fej vöröshagyma, só, leveskocka - vagy egyéb ételízesítő, esetleg húsleveslé -, egy kanál liszt, 1 kis pohár tejföl, reszelt sajt vagy kenyérkockák 

Fogtam egy nagy cukkinit, jó bő kilósat, ami már tökszerű, nem a zsenge fajtát. Meghámoztam, magját kanállal kivájtam, kockákra vágtam. Egy közepes fej vöröshagymát szintén apróra vágtam, az egészet bele egy lábosba, és kevés olajon kis sóval, valamint másfél leveskockával (éppen kifogytam az Ízes Múlt szárnyasfűszerkeverékből, egyébként az ment volna bele, mivel az mindenféle adalékmentes) megpároltam. Nos, erre kell figyelni, hogy ne égjen le, kevergetni is. Mikor megpárolódott (nagyjából üveges a hagyma és a cukkini is), egy evőkanál lisztet tettem rá, elkevertem, majd felöntöttem vízzel. Mikor felforrt, petrezselyemzöldet és egy kis pohár tejfölt kevertem bele, újra felforraltam, majd leturmixoltam. És kész. Mi most reszelt sajtot tettünk bele, de a pirított kenyérkockák is tökéletesek hozzá gondolom...Ez a mennyiség kb 3,5 liternyi leves. Nem sok maradt belőle 3 felnőtt és 6 gyerek után (1,5-4,5 évesek)

Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá!

Címkék: leves cukkini szoptatásbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr951236995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása