HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Nyakleves

2009.11.04. 20:11 :: kikocs

Anyukám szokta mondani, hogy én nem is levest főzök, hanem teát zöldségekből, és valójában igaza van. A zöldségeket egyben rakom bele, vagy max hasábba vágva, alig teszek bele fűszert, és tésztát pedig egyátalán nem. Amíg otthon laktam nem voltam leveses, és igaziból most sem nagyon, de főleg ilyenkor, mikor már hűvös van, gyakran megkívánom a forró levest. Igaziból csak a levét. De jól is esik a hidegben!

Egyik ilyen elköltözés utáni találmány a nyakleves, ami azért nyakleves, mert pulykanyak fő bele :) Szerintem legalábbis pulykanyakból a legfinomabb. Azért is teszem fel, mert lassan elkezdődik nálunk is a legkisebb hússal való tömése, és leginkább a levesbe főtt csirke vagy pulykahusit szoktam ilyen célra felhasználni. Mivel nem fűszerezem agyon a levest, meg is tehetem.

Szóval veszek egy egész pulykanyakat, beleteszem egy nagy lábosba, általában a 8 literesben szoktam csinálni, felöntöm vízzel, hogy jó bő ujjnyira ellepje a víz, és egy csapott evőkanál sóval megsózom, belteszek egy kisebb félbevágott hagymát, pár szem feketeborsot egészben. Ha éppen nincs pici a háznál - szinte mindig van, úgy érzem -, akkor egy-két gerezd fokhagymát is. Odateszem főni, mikor felforr, ha nem felejtem el, lassú tűzön főzöm tovább egy jó bő órát. Ahogy sikerül. Egy óra még rossz esetben is elég szokott lenni, hogy a gyerekek ellátása és egymás meggyilkolási kísérleteinek elhárítása közben megpucoljak két nem túl nagy fehérrépát, és 7-8 sárgarépát, ha van otthon egy darab zeller, akkor azt is, meg 3-4 közepes krumplit, összevágjak egy fél csokor petrezselymet. Ahogy eltelt a bő óra beleteszem a zöldségeket, mindent egészben szoktam beletenni és felöntöm vízzel. Amikor újra felforrt, kóstolom, sózom, ha kell, és még egy órát főzöm. Vagy picit többet. Ha már a husi könnyen lejön a csontról, és a zöldség is puha, de még nincs szétfőve. A petrezselymet az utolsó 5 percre szoktam csak beledobni. 

Nem kell megijedni a mennyiségtől. A lé felesleges részét - a lé kb 4-5 liter szokott lenni - én le szoktam fagyasztani, és nagyon jól jön, mikor krémleveseket csinálok, vagy ha rámjön a forróleves-ihatnék. 

Ami meg benne van? Hát, megy a kisbabának. A répát, krumplit, csontról lefejtett kis husit esetleg kis zellert felöntöm némi lével, ha sósabb lett, akkor felesben vízzel, összeturmixolom, és bébiételes üvegekbe elteszem a hűtőbe, vagy ha túl sok, akkor a fagyasztóba. Jól jön az, mikor káposztás tészta az ebéd! :)

 

Szólj hozzá!

Címkék: leves babakaja gyerekmenü

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr221500881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása