HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Köhögés elleni szirup

2010.09.19. 08:16 :: kikocs

 Hát, ez nem fog segíteni, ha éhes a gyerek, viszont azt gondolom, hogy gyerekeseknek és nem gyerekeseknek is elég hasznos recept lehet. Virág szerint az első köhintésnél érdemes elkezdeni, akut esetben már nem elég erős. Nem saját, a Gyereketetőről van, egészen pontosan innen. De hát nem is én lennék, ha nem máshogy csinálnám :)

Eredetileg ugye kell 5db vöröshagyma héja, egy kiló kristálycukor, negyed kiló méz, és 2 teatojásnyi friss kakukkfű, valamint egy liter víz. 

Ehhez képest én 70deka cukrot karamellizáltam meg, és öntöttem fel az 5 hagyma héjának 7dl-es főzetével. A hagymahéj főzetbe, mikor este elzártam, beletettem még 3 teatojás szárított kakukkfüvet (nem tudtam frisset szerezni), és ha lett volna itthon, tettem volna bele lándzsás útifüvet is. Legközelebb előbb gondolkozom. :)

Ha nincs teatojás, akár egy darab anyagba, vagy zsebkendőbe is bele lehet csomagolni egyébként a teafüvet. 

Szóval ezzel a lével öntöttem fel a karamellát,  beledobtam még egy fahéjat, és forraltam egy kicsit, hogy elolvadjon a karamell és kicsit sűrűsödjön. Aztán úgy ítéltem meg, hogy a cukor íze elbírja, és mert realizáltam, hogy lehet, hogy a forralástól a kakukkfű kiázott értékes anyagai sérültek, belelógattam még 2 teatojás szárított kakukkfüvet... :)

Aztán elzártam, és amikor langyosra hűlt, átszűrtem, és belekevertem 15 deka mézet. Jó sok lett így is. Remélem nagyon, nagyon sok megmarad majd! :)


Update:

Doktornénivel való konzultálás után belekevertem 150ml-nyi szirupba 21ml-nyi Sinupret cseppet. Az adag így 5ml 3-szor egy nap :D 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gyógynövény köhögésre

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr632306723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása