HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Túró rudi torta

2010.01.08. 21:38 :: kikocs

 Nosztalgiáztam a nagyon régi fórumon, és eljutottam ott a receptes topicunkba. Ott találtam ezt a receptet, ami Nándi miatt igazán megfogott. Egy óóóriási túró rudi??? Mindenképpen meg kell csinálnom! Mivel pont mentünk vendégségbe, és akartam vinni valami sütit, gyorsan megcsináltam. Hát, kb. 35 perc alatt volt bent a sütőben, kb 50 percet sült utána, szóval egyszerű, gyors és látványos sütiről van szó. Gyakorlatilag egyébként egy túrós pite, csak a tészta kakaós, és őzgerincbe van töltve.

Én imádom a túrós sütiket, szóval nem csoda, hogy azt mondom, nagyon finom. A csokimáz rajta pedig abszolút telitalálat. Ha valaki még keresi az igazi csokimázat, feltétlen próbálja ki. Gyorsan szárad, nem ragad, egyszerű megcsinálni, nem törik vágásnál, nem mállik le a sütiről és finom.

 
Hozzávalók:
(2 őzgerinc formához való adag)

Tészta:
30 dkg liszt
1 kávéskanál szódabikarbóna 
1 db tojás
20 dkg margarin
2 evőkanál kakaó
10 dkg cukor
1 evőkanál tejföl

Töltelék:
2 csomag azaz 50 dkg túró
1-2 csomag mazsola
1 citrom reszelt héja
6 evőkanál búzadara
4 tojássárga
4 tojás felvert habja
20 dkg cukor

Csokimáz:
15 dkg cukor
2 evőkanál kakaó
5 dkg vaj
3-4 evőkanál forró víz 

Elkészítés:
A tésztát összegyúrjuk. (A száraz hozzávalókat összekeverjük, a margarint belemorzsoljuk, majd a tojással és a tejföllel összeállítjuk) Félrerakjuk. 
A töltelékhez a mazsolát beáztatjuk, majd a felvert tojásfehérje kivételével a többi hozzávalóval jól összedolgozzuk, belekeverjük finoman a tojásfehérje felvert habját. (ezt én majdnem elfelejtettem, csak gyanúsan kevés volt a töltelék, mikor beleraktam a formába :) ) 
A tésztát 2 részre osztjuk, kb. 1/2 cm vékonyra kinyújtjuk mind a kettőt, úgy, hogy egy őzgerinc formát ki tudjunk vele bélelni, a 2 szélén kicsit kilógatva.
Mindkét őzgerinc formát kikenjük margarinnal, lisztezzük, majd mindegyiket kibéleljük a tésztával, elosztva mindkettőbe beletöltjük a tölteléket, a tészta kilógó részeit ráhajtjuk. Előmelegített sütőben 200 fokon addig sütjük, míg egy picit megpirul a túrókrém töltelék. (én forrólégkeverésen 50 percet sütöttem 180 fokon) 
A csokimázhoz a hozzávalókat jól összeforraljuk, (hogy a kristálycukor már ne érződjön benne) kicsit hűlni hagyjuk, közben kevergetjük, majd a gerincformából kiborított, kicsit már kihűlt süteményt megkenjük vele. A csokimázhoz lehet kétszeres adagot venni, ha vastagon akarunk rá tenni.

A kép nem túl jó, de a lényeg látszik :)


 

1 komment

Címkék: édesség túró csokimáz

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr221657774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bgizu 2010.01.27. 14:14:45

Ez egy nagyon-nagyon finom süti,és ami a lényeg,hogy tényleg könnyen elkészithetö!Ha már nekem is sikerült...:)
és a csokimáz....hmmmm
süti beállítások módosítása