HTML

Anya! Éhes vagyok!

Pályakezdő és gyakorló anyukák bevált receptjei. Minden, amit gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni, még akkor is, ha 1-2 esetleg nyűgös kiskorú van rábízva az emberre, akiket aztán rá is kell venni a végeredmény elfogyasztására.

Friss topikok

  • takacsveca93: Ez az egyik legkedveltebb sós "sütim".. amikor valamit rágcsálnék ,de sósat, akkor általában ezt k... (2019.05.05. 17:54) Túrós sajtosrúd
  • takacsveca93: Egyszerű volt elkészíteni, finom volt és nem is kellett hozzá sok idő, sok hozzávaló. Köszi a tipp... (2018.10.20. 23:31) Hatlapos
  • pagonylako: zseniális :D (2012.06.11. 10:37) Százlábú virsli
  • kikocs: Igen, 6 hós kortól. Vagy ahogy a tejpépet adja az ember, mert van, aki előbb kezdi a hozzátáplálást. (2010.11.29. 20:17) Bébiételek - tejpép
  • kikocs: Hát, nekem is nagyon margarin ízű lett a krém. Szerencsére volt itthon még túró, így belekevertem ... (2010.10.17. 15:09) Fantás szelet

Feketeerdő keksztorta

2009.12.05. 14:16 :: kikocs

Az ötlet nem egészen saját. A férjem találta nekem ( vagy magának? ) még régen. 

Az eredeti recept szerint egy vagy két tábla csokit kell felolvasztani és elkeverni darált keksszel, erre megy rá a meggylekvár és a két zacskó tejszínhabporból a hab. Kipróbáltam, nem volt jó, mert beletört a fogunk. Így átírtam, mert én így főzök, és én nyertem, sokkal jobb lett! :)

Hozzávalók: 15dkg margarin, 10dkg cukor, 15 dkg kekszpor, fél liter tejszín, egy tojás, két nagy evőkanál kakaópor, 

SZóval a "tésztához" megolvasztok egy lábosban 15 dkg margarint, ebbe beleteszek 10 dkg cukrot, két púpos evőkanál kakaóport, ha langyosra hűlt, egy tojást elkeverek benne, majd 12-15 dkg kekszport. Meg annyi tejszínt vagy tejet, hogy ne legyen túlságosan száraz, de folyós sem, formálható legyen. Ha megvan, sütőpapírral bélelt tortaforma aljába belesimítani, nyomkodni a masszát, rá a lehetőleg darabos meggylekvárt, és a tetejére én inkább 4-5 dl tejszínből és két zacskó habfixálóból csinálom a habot. Finomabb sokkal. Aztán azonnal ehető is, bár tény, hogy jobb másnap, főleg a hab. Ennyi.  Kb 20-25 perc mindenestül. 

Ha nincs meggylekvárod otthon, lehet befőttből csinálni ilyen sütibe való tölteléket. A meggybefőttet beleöntöd egy lábosba majdnem az összes levével együtt, és felforralod. Közben 2 púpos evőkanál keményítőt elkeversz egy kevés - kb fél dl - hideg vízben+kb fél dl a meggy levéből. (Az üvegben tökéletesen össze lehet rázni, csak rá kell tenni a fedőt) Amikor felforrt a  meggy, folyamatos keverés közben beleöntöd lassan a keményítős levet, felforr és azonnal elzárod. És kész is, mehet a sütibe, tortába, áttetsző, kocsonyás töltelék lesz belőle. 

Tuti siker, és nagyon gyors! Érdemes kipróbálni! :)

Szólj hozzá!

Címkék: édesség apabarát

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaehesvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr31575863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása